16.03.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
İhsan Dindar
Kurulduğu günden bu yana dünyanın pek çok yerinde konserlere imza atan Borusan Quartet, Kemer Country bünyesinde bulunan Social İstanbul’da önceki gece unutulmayacak bir performansa imza attı. Esen Kıvrak, Olgu Kızılay, Efdal Altun ve Çağ Erçağ’dan oluşan Borusan Quartet, gecede Doğu ve Batı müziğini buluşturdu. Social İstanbul’da gerçekleşen konser sırasında Borusan Quartet üyelerinden Efdal Altun seslendirilen eserlerden önce dinleyicilere, besteler hakkında küçük bilgiler verdi. Konserde çalınan ilk eser Rus besteci Şostakoviç’in Quartet no. 8 op. 110 adlı bestesi oldu. Eser, Şostakoviç’in 1935’teki Türkiye ziyaretinin ardından yazdığı bir beste olma özelliği taşıyor. Cephedeki çarpışma seslerinden ilhamla ortaya çıkan Quartet no. 8 op. 110, son ikisi largo olmak üzere beş bölümden oluşuyor.
Türküden tangoya
Çarpışmanın şiddetini dinleyiciye tüm çıplaklığıyla hissettiren eserin ardından bu kez Burhan Öcal imzası taşıyan ‘Eski İstanbul’ çalındı. Borusan Quartet’in daha önce de repertuvarında yer verdiği beste, son dönemde İstanbul için yapılmış en önemli çalışmalardan biri olma özelliği taşıyor. Eski İstanbul’dan esintiler taşıyan eser, konserde de büyük alkış aldı. Programın devamında ünlü ‘Karahisar Türküsü’, Borusan Quartet yorumuyla icra edildi. Performanstan önce türkünün repertuvarlarına dahil edilme sürecini anlatan Efdal Altun, besteyi bir taksi yolculuğu sırasında uyarlanmaya karar verdiklerinin bilgisini paylaştı. Konserin son bölümünde 20. yüzyılın önemli bestecilerinden Asto Piazzola’nın ünlü tango parçaları icra edildi. Sırasıyla ‘La Muerte del Angel’, ‘Celos’, ‘Escualo’, ‘Oblivion’, ‘Joreg Adios’ ve finalde de tangoyla özdeşleşen ‘Libertango’, Borusan Quartet’in yorumuyla dinleyiciye ulaştı.