30.01.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:
KÜLTÜR SANAT SERVİSİ
Milliyet Sanat dergisi, bu ayki kapağında bir tartışmayı gündeme taşıyor. Dergi, The Guardian gazetesi sanat yazarı Jonathan Jones’un ‘Kötülüğü özgür bırakın!’ başlıklı yazısında ele aldığı konuyu sanat dünyasından isimlerin görüşleriyle kapsamlı bir dosya haline getirdi.
Dışlananlar anlatılmalı
Jonathan Jones, dergide çevirisine yer verilen yazısında bienallerde, müzelerde, ödüllerde öne çıkarılan sanatın risk almadığını, kötülükten eskisi kadar beslenmediğini belirtiyor. Modern dönemdeki Picasso, Manet gibi sanatçıların ve 1990’lı yıllardaki akımların toplum tarafından dışlananları anlatmaya yönelik çabasının, sanat için gerekli olduğunu söylüyor. Jones, “İyi sanat için kötüyü serbest bırakın,” diye sanatçılara çağrıda bulunuyor. Dosyada da, “Günümüzde sanat dünyasında fazlasıyla iyicil eserler görüyoruz, sanatın kötü damarı neden görünmüyor?” sorusunun yanıtı aranıyor. Soruşturmaya yanıt veren 13 isim arasında Hasan Bülent Kahraman, Taner Ceylan, Esra Aliçavuşoğlu, Mustafa Horasan, Elmas Deniz ve Merve Ünsal yer alıyorlar.
Ayın söyleşisi Evgar
Ayın Söyleşisi bölümünde bu ay Asu Maro, hem perdede hem de sinemada yer alacak olan oyuncu Demet Evgar ile bir araraya geldi. Sinema sayfalarında ise Oscar adayı ‘Carol’ ile ilgili bir değerlendirme de sinefillere hitap ediyor. Şubat ayının beklenen festivali !f İstanbul için hazırlanan rehberin yanı sıra ‘İftarlık Gazoz’dan Yüksel Aksu ve Cem Yılmaz ile yapılan söyleşi de sinema sayfalarının dikkat çeken konuları.
Müzikte yeni albümleriyle Elton John ve Sia, İş Sanat’ta Barok dönem eserlerinden bir repertuvarla sahne alacak İsveçli yıldız mezzo-soprano Anne Sofie von Otter ve sevilen deneysel müzik grubu Oi Va Voi üzerine yazılar yer alıyor. Ayrıca Türkçe pop-rock’ın önemli gruplarından Pinhâni ile yeni albümü ‘Kediköy’ üzerine bir söyleşi de okurları bekliyor.
Edebiyatta bu ay, ilk kez bir cinayet romanı yazan Murat Uyurkulak ile yapılmış bir söyleşi ve müzik dünyasının yaramaz çocuğu Mick Jagger biyografisi üzerine Sevin Okyay’ın yazdığı bir değerlendirme dikkat çekiyor.