18.03.2021 - 11:44 | Son Güncellenme:
Nilay Erdönmez’in seçtiği ve uyarladığı tiyatro metinleri yazılan müziklerle yeni bir dinamizm kazanırken, müziğin anlatımsal gücüyle metnin desteklenmesi oldukça deneysel bir tecrübeye yol açtı.Peer Gynt ( Henrik Ibsen), Martı ( Anton Çehov), Rüya Oyunu ( August Strindberg), Leonce ile Lena ( Georg Büchner), Üç Kız Kardeş ( Anton Çehov), Ağzı Çiçekli Adam ( Luigi Pirandello), Kuşlar ( Aristophanes) eserlerinin projede bir araya gelmesi farklı kültür yapıları ve farklı zaman dilimlerindeki insanın ortak sorgulamalarıyla karşılaşmamıza yol açıyor. Görüntü Yönetmenliği Cem Önertürk, Sahne ve Görsel Tasarımı Yiğit Uzunefe tarafından yapılan, günümüzün dijital gereksinimlerine cevap verebilen, çok disiplinli bir yapıda sunulan proje; edebiyat, tiyatro, müzik ve görsel sanatların bileşimine de sahne oluyor.
DENEYİMLİ TİYATRO OYUNCULARIYLA ÖĞRENCİLER ARASINDA İLHAM VERİCİ BİR ATÖLYE
Genç kuşağın önce gelen tiyatro oyuncuları Özgün Çoban, Ozan Erdönmez, Beste Koçak ve Nilay Erdönmez performansları ve provalardaki yaklaşımlarıyla Nilay Erdönmez yönetmenliğinde öğrencilere ilham verici ve unutulmaz bir atölye ortamı yarattılar. İstanbul Gedik Üniversitesi ve Gedik Sanat’ın iş birliğiyle gerçekleşen projenin büyüyerek daha fazla gencimize ulaşan örnek bir yaklaşım haline gelmesi planlanmakta.
ÜÇ BESTECİDEN YENİ MÜZİKLER
Proje kapsamında metinlerden yola çıkarak müziklerini yaratan besteciler Uğur Çerkezoğlu ( Üç Kız Kardeş, Martı), Yunus Gençer( Peer Gynt, Rüya Oyunu) ve Hakan Ali Toker ( Ağzı Çiçekli Adam, Leonce ile Lena, Kuşlar) yedi tiyatro metni için yedi yeni müzik ürettiler. Obua, Flüt ve Viyolonsel için hazırlanan müzikleri, Gedik Filarmoni Orkestrası üyeleri; Selin Nardemir ( Viyolonsel). Cem Önertürk (Flüt) ve Aslıhan Özdemir ( Obua) seslendirdi. Proje kapsamında ilk seslendirilişleri gerçekleşecek eserlerin çıkış noktası ve teması, Gedik Sanat’ın ilk dijital projesi Sözsüz Günlükler’in devamı niteliğinde.